brnovinky

Přepnout do PC verze

Rekonstrukce_nehody_Brno_23062011_DSC_9437_MSNedávná nehoda v Brně, při níž se střetla tramvaj s trolejbusem, měla tragické následky. Vyšetřování stále probíhá. Dopravní podnik ve čtvrtek 23. června 2011 provedl společně s Drážní inspekcí rekonstrukci nehody vteřinu po vteřině. Inspektoři zjišťovali viditelnost ze střetnutých vozidel. Nyní probíhá posouzení získaných materiálů se signálním plánem křižovatky i dalšími faktory.

Číst dál: Drážní inspektoři v Brně rekonstruovali smrtelnou nehodu

> Drážní inspektoři v Brně rekonstruovali smrtelnou nehodu

Rekonstrukce_nehody_Brno_23062011_DSC_9437_MSNedávná nehoda v Brně, při níž se střetla tramvaj s trolejbusem, měla tragické následky. Vyšetřování stále probíhá. Dopravní podnik ve čtvrtek 23. června 2011 provedl společně s Drážní inspekcí rekonstrukci nehody vteřinu po vteřině. Inspektoři zjišťovali viditelnost ze střetnutých vozidel. Nyní probíhá posouzení získaných materiálů se signálním plánem křižovatky i dalšími faktory.

Ústavní soud svým Nálezem ze 14. června 2011 podpořil Brno v úsilí, aby obec mohla regulovat obecně závaznou vyhláškou umístění interaktivních videoloterijních systémů. Ty nesmí být do 100 metrů od škol, státních orgánů, církve ani zařízení zravotní a sociální péče. Vyhláška omezuje i čas provozu automatů.

Číst dál: Brno reguluje: Stop výherním hracím automatům

> Brno reguluje: Stop výherním hracím automatům

Ústavní soud svým Nálezem ze 14. června 2011 podpořil Brno v úsilí, aby obec mohla regulovat obecně závaznou vyhláškou umístění interaktivních videoloterijních systémů. Ty nesmí být do 100 metrů od škol, státních orgánů, církve ani zařízení zravotní a sociální péče. Vyhláška omezuje i čas provozu automatů.

Zobrazeno: 2912

Číst dál: Brno reguluje: Stop výherním hracím automatům

608_Kolektory_Svobodak_19092009_IMG_7142_MKMagistrát města Brna se propojuje s úřady městských částí. Zajišťuje to projekt Metropolitní síť Brno, který ve své třetí fázi rozšiřuje komunikační a páteřní infrastruktury. Data potečou skrze město optickými vlákny.

Číst dál: Magistrát se propojuje s úřady - Metropolitní sítí Brno

> Magistrát se propojuje s úřady - Metropolitní sítí Brno

608_Kolektory_Svobodak_19092009_IMG_7142_MKMagistrát města Brna se propojuje s úřady městských částí. Zajišťuje to projekt Metropolitní síť Brno, který ve své třetí fázi rozšiřuje komunikační a páteřní infrastruktury. Data potečou skrze město optickými vlákny.

21. června byl před 111 lety - v roce 1900 - v Brně zahájen provoz elektrické pouliční dráhy. Tramvaje zatím neměly čísla, byly označeny barevnými terčíky. Z této doby pochází také výraz Šalina. S nástupem elektrických tramvají končí provoz parní dráhy.

O výstavbě pouliční elektrické dráhy bylo rozhodnuto 1. prosince 1898, kdy obecní rada uzavřela smlouvu se společností Oesterreichische Union elektrizitäs Gesellschaft o zřízení pouliční dráhy s elektrickým pohonem. Elektrickou pouliční dráhu provozovala společnost Gesellschaft der Brünner elektrischen Strassenbahnen. Tato společnost je předchůdcem dnešního Dopravního podniku města Brna.

Místo čísel terčíky

Do konce roku 1903 bylo v provozu pět linek se značením barevnými terčíky - bílá, zelená, červená, žlutá a modrá. Terčíky byly umístěny na střeše motorových vozů. K očíslování linek došlo až v roce 1913. Vozový park čítal 41 motorových a 12 vlečných vozů.

V letech 1903–1904 prvních 7 vozů vyrobila brněnská továrna Lederer a Porges (později Královopolská strojírna), poslední dvě tramvaje z této série měly kryté plošiny. Tyto vozy byly označeny čísly 1–7. Vozy ze Štýrského Hradce byly přečíslovány na řadu 8–48.

Vznik výrazu Šalina

Z německého označení pouliční dráhy „Elektrische Linie" (-schelini) vznikl brněnský výraz "šalina". Trati elektrické pouliční dráhy byly vybudovány převážně jako jednokolejné s výhybkami, na konečných stanicích byly většinou pouze kolejové přejezdy nebo rozvětvení kolejí.

MaK., brnovinky, zdroj Encyklopedie dějin města Brna, AMB foto Kunzfeld, XVIIa 74

{linkr:related;keywords:tramvaj;exclude:1492,1485,1358;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}

> Šalině v Brně je 111 let

21. června byl před 111 lety - v roce 1900 - v Brně zahájen provoz elektrické pouliční dráhy. Tramvaje zatím neměly čísla, byly označeny barevnými terčíky. Z této doby pochází také výraz Šalina. S nástupem elektrických tramvají končí provoz parní dráhy.

O výstavbě pouliční elektrické dráhy bylo rozhodnuto 1. prosince 1898, kdy obecní rada uzavřela smlouvu se společností Oesterreichische Union elektrizitäs Gesellschaft o zřízení pouliční dráhy s elektrickým pohonem. Elektrickou pouliční dráhu provozovala společnost Gesellschaft der Brünner elektrischen Strassenbahnen. Tato společnost je předchůdcem dnešního Dopravního podniku města Brna.

Místo čísel terčíky

Do konce roku 1903 bylo v provozu pět linek se značením barevnými terčíky - bílá, zelená, červená, žlutá a modrá. Terčíky byly umístěny na střeše motorových vozů. K očíslování linek došlo až v roce 1913. Vozový park čítal 41 motorových a 12 vlečných vozů.

V letech 1903–1904 prvních 7 vozů vyrobila brněnská továrna Lederer a Porges (později Královopolská strojírna), poslední dvě tramvaje z této série měly kryté plošiny. Tyto vozy byly označeny čísly 1–7. Vozy ze Štýrského Hradce byly přečíslovány na řadu 8–48.

Vznik výrazu Šalina

Z německého označení pouliční dráhy „Elektrische Linie" (-schelini) vznikl brněnský výraz "šalina". Trati elektrické pouliční dráhy byly vybudovány převážně jako jednokolejné s výhybkami, na konečných stanicích byly většinou pouze kolejové přejezdy nebo rozvětvení kolejí.

MaK., brnovinky, zdroj Encyklopedie dějin města Brna, AMB foto Kunzfeld, XVIIa 74

{linkr:related;keywords:tramvaj;exclude:1492,1485,1358;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}

Zobrazeno: 3354

Ve čtvrtek 16. června zasahuje také moravskou metropoli 24hodinová stávka odborových svazů dopravců. Intenzivní jednání s představiteli všech čtyř odborových svazů v Brně přinesla výsledky v podobě kompromisní dohody o rozsahu plánované stávky MHD. Přinášíme aktuální přehled a on-line situaci v dopravě. V panelech vpravo přenášíme on—line mapu provozu dopravy na železnici kam.mff.cuni.cz a mapu dopravy v Brně CE-Traffic.cz

Číst dál: Stávka: sledujte dopravu v Brně on-line

> Stávka: sledujte dopravu v Brně on-line

Ve čtvrtek 16. června zasahuje také moravskou metropoli 24hodinová stávka odborových svazů dopravců. Intenzivní jednání s představiteli všech čtyř odborových svazů v Brně přinesla výsledky v podobě kompromisní dohody o rozsahu plánované stávky MHD. Přinášíme aktuální přehled a on-line situaci v dopravě. V panelech vpravo přenášíme on—line mapu provozu dopravy na železnici kam.mff.cuni.cz a mapu dopravy v Brně CE-Traffic.cz

Zobrazeno: 4358

Číst dál: Stávka: sledujte dopravu v Brně on-line

Joomla SEF URLs by Artio

(c) MaK., 2008-2099, všechna práva vyhrazena, kopírování obsahu jen se svolením redakce

Nahoru PC verze