Cyklisté po 23. jedou ulicemi centra Brna. Zatím tam mají zákaz.
V rámci Evropského týdne mobility a Světového dne bez aut se na Zelném trhu v Brně 23. září po šestnácté hodině sjel houf cyklistů. Už po třiadvacáté vyrazili do ulic Brna. Ještě předtím však cyklisté a příznivci sdružení Brno na kole symbolicky předali současnému vedení města maxivysvědčení za rozvoj cyklistické dopravy v Brně během posledních čtyř let.
"Jsme doprava, neblokujeme ji."
Účastníci tak chtěli upozornit na práci politiků i úředníků v právě končícím volebním období. Jejich postoje symbolizovaly i transparenty upevněné na kolech. K vidění byla například hesla Zkusme to společně, Jsme doprava, neblokujeme ji, Ne podzemním garážím na Zelném trhu. Brněnští občané na kole v cyklovysvědčení hodnotili přístup cyklistů do centra, povolení obousměrného průjezdu vybranými jednosměrnými ulicemi, cyklopruhy, plánování cyklodopravy a bezpečné parkování a úschovu kol.
Město dostalo 1 za plán, za realizaci ale čtyřku.
Nejhorší známku dostalo vedení města za průjezd jednosměrnými ulicemi, ale skóre si vylepšilo jedničkou za plánování podpory cyklodopravy. V ostatních „předmětech“ uspělo známkou dostatečnou. Přítomní vysvědčení stvrdili podpisem a jako oprávnění voliči předali vedení města.
Náměstek primátora města Brna Martin Ander představil účastníkům Generel cyklistické dopravy ve městě Brně ovázaný zelenou stuhou a dodal: „Mrzí mě, že vysvědčení dostala celá třída dohromady. Běžně dostává každý žák své. Já jsem svůj slib, který jsem před rokem na tomto místě prohlásil, splnil.“ „Fuj, kolikrát už jsme tady měli takovéto projekty a nikam to nevedlo,“ zněla hlasitá reakce z davu cyklistů.
Účastníci píší NE garážím.
Setkání proběhlo i se zástupci iniciativy, která se snaží zabránit stavbě podzemních garáží na Zelném trhu. Cyklisté měli možnost podpořit petici za nové přezkoumání záměru stavby a upozornit tak na to, že pro kola se žádné bezpečné parkování v centru nepřipravuje. Místo plánovaných 58 podzemních míst pro auta požadují nepoměrně levnější řešení v podobě 58 nových stojanů pro kola.
Pro podporu svých požadavků se na závěr účastníci projeli městem. Kromě klasických kol byly k vidění i bicykly skládací, elektrokola i speciálně upravená kola s vozítkem pro děti.
Martin Ander ukazuje Generel cyklodopravy.
„Chtěli jsme po vzoru škol ohodnotit vedení města v končícím volebním období. Naším cílem je bezpečná cyklistická i pěší doprava v Brně a právě na oblasti s ní související se zaměřujeme. Vjezd do centra během dne pro cyklisty po čtyřech letech slibů stále není možný, stejně jako chybí bezpečná parkoviště pro kola. Právě to jsou předměty, ve kterých současné vedení města jako voliči hodnotíme naším obřím vysvědčením,“ vysvětlila Marie Lisková ze sdružení Brno na kole.
text Síma, foto Marián K., brnovinky
{linkr:related;keywords:cyklist%C3%83%C2%A9;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}
Kategorie: relax a hobby Brno Zobrazeno: 5079
Cyklisté po 23. jedou ulicemi centra Brna. Zatím tam mají zákaz.
V rámci Evropského týdne mobility a Světového dne bez aut se na Zelném trhu v Brně 23. září po šestnácté hodině sjel houf cyklistů. Už po třiadvacáté vyrazili do ulic Brna. Ještě předtím však cyklisté a příznivci sdružení Brno na kole symbolicky předali současnému vedení města maxivysvědčení za rozvoj cyklistické dopravy v Brně během posledních čtyř let.
"Jsme doprava, neblokujeme ji."
Účastníci tak chtěli upozornit na práci politiků i úředníků v právě končícím volebním období. Jejich postoje symbolizovaly i transparenty upevněné na kolech. K vidění byla například hesla Zkusme to společně, Jsme doprava, neblokujeme ji, Ne podzemním garážím na Zelném trhu. Brněnští občané na kole v cyklovysvědčení hodnotili přístup cyklistů do centra, povolení obousměrného průjezdu vybranými jednosměrnými ulicemi, cyklopruhy, plánování cyklodopravy a bezpečné parkování a úschovu kol.
Město dostalo 1 za plán, za realizaci ale čtyřku.
Nejhorší známku dostalo vedení města za průjezd jednosměrnými ulicemi, ale skóre si vylepšilo jedničkou za plánování podpory cyklodopravy. V ostatních „předmětech“ uspělo známkou dostatečnou. Přítomní vysvědčení stvrdili podpisem a jako oprávnění voliči předali vedení města.
Náměstek primátora města Brna Martin Ander představil účastníkům Generel cyklistické dopravy ve městě Brně ovázaný zelenou stuhou a dodal: „Mrzí mě, že vysvědčení dostala celá třída dohromady. Běžně dostává každý žák své. Já jsem svůj slib, který jsem před rokem na tomto místě prohlásil, splnil.“ „Fuj, kolikrát už jsme tady měli takovéto projekty a nikam to nevedlo,“ zněla hlasitá reakce z davu cyklistů.
Účastníci píší NE garážím.
Setkání proběhlo i se zástupci iniciativy, která se snaží zabránit stavbě podzemních garáží na Zelném trhu. Cyklisté měli možnost podpořit petici za nové přezkoumání záměru stavby a upozornit tak na to, že pro kola se žádné bezpečné parkování v centru nepřipravuje. Místo plánovaných 58 podzemních míst pro auta požadují nepoměrně levnější řešení v podobě 58 nových stojanů pro kola.
Pro podporu svých požadavků se na závěr účastníci projeli městem. Kromě klasických kol byly k vidění i bicykly skládací, elektrokola i speciálně upravená kola s vozítkem pro děti.
Martin Ander ukazuje Generel cyklodopravy.
„Chtěli jsme po vzoru škol ohodnotit vedení města v končícím volebním období. Naším cílem je bezpečná cyklistická i pěší doprava v Brně a právě na oblasti s ní související se zaměřujeme. Vjezd do centra během dne pro cyklisty po čtyřech letech slibů stále není možný, stejně jako chybí bezpečná parkoviště pro kola. Právě to jsou předměty, ve kterých současné vedení města jako voliči hodnotíme naším obřím vysvědčením,“ vysvětlila Marie Lisková ze sdružení Brno na kole.
text Síma, foto Marián K., brnovinky
{linkr:related;keywords:cyklist%C3%83%C2%A9;limit:5;title:%C3%84%C2%8Dt%C3%84%C2%9Bte+tak%C3%83%C2%A9%3A}