Už od září v autobusových a trolejbusových vozovnách brněnského dopravního podniku naplno přezouvají na zimu. V součtu se jedná o víc než 450 trolejbusů a autobusů. Na zimu totiž musí mít všechny pneumatiky hloubku vzorku minimálně 6 milimetrů. Vozy proto podle potřeby přezouvají dvakrát ročně. Na autobusech a trolejbusech, které jsou denně v provozu, má DPMB 3 396 pneumatik.
Proti námraze bude bojovat i speciální technické zařízení, které vzniku námrazy předchází, případně ji eliminuje. Jde o zařízení, které je pevně namontované na zvlášť k tomu určený trolejbus 14Tr.
Zařízení nanáší na trolejové dráty nemrznoucí směs Fridex Eco, kterou nanáší přes smyk trolejbusové botky na sběrači pomocí malých čerpadel.
„Nemrznoucí směs, aby působila tak jak má, se musí aplikovat v předstihu, takže záleží na přesnosti krátkodobé předpovědi počasí, kterou bedlivě sledují na našem dispečinku,“ vysvětluje provozní ředitel DPMB Jiří Valníček.
Nejčastěji bývá námrazou ohrožena trolejbusová trať v úseku mezi Slatinou a Šlapanicemi.
Proti námraze budou vyzbrojeny i tramvaje dopravního podniku, a to srážecími lištami, které technici umístí na sběrače pěti tramvají.
„Tyto tramvaje ráno vyjedou z vozovny jako první a vyčistí od námrazy trolejové vedení pro další vozy. Tramvaje se srážecími lištami jsou zařazeny do běžného provozu a budou jezdit celodenně na linkách,“ doplňuje generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Podívejte se na video z přezouvání vozidel DPMB
brnovinky, zdroj DPMB
Kategorie: zpravodajství Zobrazeno: 4061
Už od září v autobusových a trolejbusových vozovnách brněnského dopravního podniku naplno přezouvají na zimu. V součtu se jedná o víc než 450 trolejbusů a autobusů. Na zimu totiž musí mít všechny pneumatiky hloubku vzorku minimálně 6 milimetrů. Vozy proto podle potřeby přezouvají dvakrát ročně. Na autobusech a trolejbusech, které jsou denně v provozu, má DPMB 3 396 pneumatik.
Proti námraze bude bojovat i speciální technické zařízení, které vzniku námrazy předchází, případně ji eliminuje. Jde o zařízení, které je pevně namontované na zvlášť k tomu určený trolejbus 14Tr.
Zařízení nanáší na trolejové dráty nemrznoucí směs Fridex Eco, kterou nanáší přes smyk trolejbusové botky na sběrači pomocí malých čerpadel.
„Nemrznoucí směs, aby působila tak jak má, se musí aplikovat v předstihu, takže záleží na přesnosti krátkodobé předpovědi počasí, kterou bedlivě sledují na našem dispečinku,“ vysvětluje provozní ředitel DPMB Jiří Valníček.
Nejčastěji bývá námrazou ohrožena trolejbusová trať v úseku mezi Slatinou a Šlapanicemi.
Proti námraze budou vyzbrojeny i tramvaje dopravního podniku, a to srážecími lištami, které technici umístí na sběrače pěti tramvají.
„Tyto tramvaje ráno vyjedou z vozovny jako první a vyčistí od námrazy trolejové vedení pro další vozy. Tramvaje se srážecími lištami jsou zařazeny do běžného provozu a budou jezdit celodenně na linkách,“ doplňuje generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Podívejte se na video z přezouvání vozidel DPMB
brnovinky, zdroj DPMB